Monday 26 May 2014

Cum am contruit o maternitate pentru puisori


De cand ne-am apucat de crestea pasarilor in curte, am avut parte de destule experiente. In primul an cand am inceput a fost mai greu, nici nu aveam prea multa experienta, ne-am luat si cateva tepe, am facut si niste alegeri gresite si asa mai departe. Anul acesta am plecat la drum sa ne extindem, am inceput sa diversificam pasarile pe care le crestem, am incercat alte rase de pui si asa mai departe. Din dorinta de a evita problemele care apar la puisorii foarte mici, pana acum am luat numai pui "zburati", dar costurile au fost foarte mari. Pentru a incerca o alta varianta, am decis sa ne facem noi puii de la zero si sa reluam procesul la fel cum era odinioara, dar cu cateva upgrade-uri.

Tinand cont ca au nevoie de atentie speciala in primele zile din viata daca vrei sa iti supravietuiasca, trebuie sa aiba un spatiu special amenjat. Dupa ceva research pe net, ca aici iti gasesti toate raspunsurile zilele astea, am gasit maternitati de pui de vanzare. Acestea pot fi folosite cam pentru orice tip de pasari pe care vrei sa le cresti, dar cele pe care le-am gasit de vanzare nu mi s-au parut extraordinare. Si in timp ce tot cautam solutii pe net, am gasit un blog unde se descria contruirea unei maternitati. Si atunci mi-am zis: Eu de ce nu as putea sa fac asta? Cat de greu poate sa fie?

Zis si facut. M-am apucat iar de treaba, am cumparat materiale, mi-am facut planul de bataie si am inceput sa construiesc. Rezultatul final este unul satisfacator si mult mai bun decat ce am vazut eu la vanzare pe net. In plus, constructia pe care am pus-o la punct va putea fi folosita multi ani de acum incolo. Iata cateva poze din mai multe unghiuri cu maternitatea pe care am construit-o

OSB 6mm - 1 placa de 2,5m x 1,25m
Cherestea 5x5cm - 4 buc x 4m
Balamale pentru usi
Izolatie pentru capac
Fasunguri pentru becuri
Fire electrice & alte accesorii (intrerupatoare, dimmer)
Plasa zincata acoperia cu PVC pentru a evita coroziunea,
Tavi pentru dejectii
Adapatori
Manere
Termometru cu fir

Structura nu este foarte complicata, dar daca iti dai interesul poate iesi ceva extraordinar. Capacul este cea mai complciata piesa pentru ca acolo sunt toate componentele electrice, dar cu putin efort o scoti la capat. In principal, becurile sunt sursa de caldura iar unul dintre fasunguri are dimmer-ul (variator de tensiune) pentru a putea controla temperatura din interior cu precizie ridicata. A fost foarte mult de munca, dar rezultatul final este pe masura.

No comments:

Post a Comment